Nyheter

  • Café Fenix på Simrishamns sjukhus fyller snart ett år – hur har det gått?

    Café Fenix, drivet av Simrishamns kommuns LSS-verksamhet, startade i mars i fjol. Hur har det gått, hur har det tagits emot av kunderna på sjukhuset?

  • Näringslivet i fokus – gemensamt samtal om utmaningar och vägen framåt i Simrishamns kommun

    Hur skapar vi bättre förutsättningar för företagande, tillväxt och framtidstro i Simrishamns kommun? Det var den gemensamma frågan när omkring 60 företagare, politiker och tjänstepersoner samlades till näringslivsträff tillsammans med Svenskt Näringsliv på Simrishamns bibliotek den 19 januari.

  • Nu hände det igen på Nova!

    Bland 4000 elever i Skåne och 1500 registrerade UF-företag har hela TRE av Nova gymnasiums UF-företag gått vidare till den första uttagningen till ”Årets UF-företag”, som är den mest omfattande och den mest prestigefulla tävlingen som UF-företagare kan vinna.

  • Demokratier som dör i hettan och hillbilly-horror på biblioteket i vår

    Augustprisvinnaren Lina Wolff, klimatjournalisten Erika Bjerström och Simrishamns kommun kommunalråd Jeanette Ovesson – vad har de gemensamt? De besöker alla Simrishamns bibliotek i vår.

  • Skolelever först i vattnet vid badhusets provbad

    Idag genomfördes ett provbad i kommunens nyrenoverade badhus. Totalt deltog omkring 130 skolelever i ett viktigt test som markerar att projektet nu är inne i sitt slutskede.

  • Välkommen till Rosenborg

    Mötesplats Rosenborg är en mötesplats för alla vuxna. Det går bra att delta i aktiviteterna eller bara komma in och ta en kopp kaffe eller äta lunch.